Hoe veilig is Promedico Transfer?

Alle bestanden worden veilig versleuteld over het netwerk overgedragen.

Als u persoonlijke of vertrouwelijke gegevens verzendt, vinkt u 'Versleutel elk bestand' aan wanneer u een nieuwe drop-off maakt. Momenteel mogen bestanden hiervoor niet groter zijn dan 300Mb. Vervolgens moet de wachtwoordzin die u invoert, worden gebruikt bij het downloaden van de drop-off. De wachtwoordzin wordt niet opgeslagen op Promedico Transfer en kan niet worden hersteld als deze verloren is gegaan. Niemand kan zonder de wachtwoordzin toegang krijgen tot de bestanden.

Alle bestanden die zijn geüpload en tijdelijk zijn opgeslagen op Promedico Transfer, worden bewaard op apparatuur die eigendom is van en wordt geëxploiteerd in het eigen datacenter van Promedico.

Alle gegevens zijn onderworpen aan de gegevensbeschermingsvoorschriften en wetten van Promedico en het land.

Promedico Transfer is op geen enkele manier een "cloud" -service. Alles wordt (tijdelijk) opgeslagen op apparatuur die direct eigendom is van Promedico en wordt beheerd door eigen IT-personeel.

Alle toegang tot gegevens wordt zeer strak en strikt gecontroleerd door Promedico. Alle toegangen tot gegevens op Promedico Transfer worden vastgelegd en kunnen gemakkelijk worden gecontroleerd als u zich ooit zorgen maakt dat een derde partij mogelijk toegang heeft gekregen tot uw gegevens.

Bovendien worden geüploade gegevens alleen gedurende maximaal 14 dagen bewaard op Promedico Transfer, waarna deze automatisch worden verwijderd. Er is helemaal geen "verwijder¨ -faciliteit beschikbaar. Er worden geen back-ups gemaakt van de geüploade gegevens (het is slechts een tijdelijk transitie opslag), dus Promedico Transfer zal zelf geen geüploade gegevens verplaatsen naar andere apparatuur of media zoals back-uptapes. Nadat een geüploade bestand is verwijderd, is er geen mogelijkheid om het bestand te herstellen.

Ophalen van een drop-off door een ontvanger kan alleen worden gedaan met zowel de drop-off's Claim ID en toegangscode.
Wanneer u bestanden ter verzendig aanbied, kunt u niet kiezen om deze beide automatisch naar de ontvanger te sturen: u moet Claim ID dan zelf handmatig verzenden of telefonisch mededelen.